תעשיית המשחקים הדיגיטליים משתנה וגדלה במהירות רבה. אנו צורכים היום משחקים יותר מתמיד, על מגוון רב של פלטפורמות ובדרכים שונות ורבות. כיום, משחקים דיגיטליים הם ספורט מקצועי לכל דבר, מנוע לפיתוחים טכנולוגיים, מוצר לצפייה בערוצי הווידאו ומצרך יום יומי הזמין לכל אדם עם טלפון נייד. מה אנו יכולים לצפות מאחת התעשיות המרתקת ביותר בעולם?
פיתוחים של מציאות רבודה, אינטליגנציה מלאכותית, ודרכים חדשות לספר סיפור הן רק חלק מהנושאים המוצגים בתערוכה. המוחות היצירתיים של המחזור הראשון בתואר מחברים בין הטכנולוגיות העדכניות ביותר למחשבה אמנותית ומקורית, עם משחקי תלת ממד, דו ממד, מציאות מדומה ומציאות רבודה. הסטודנטים בתואר תכנתו, עצבו, איירו, כתבו והלחינו את עבודותיהם. אלו הם אנשי הרנסנאס בעידן הדיגיטלי. מאות שעות של עבודה ומחקר הושקעו במשחקים המוצגים בתערוכה. והתוצאה, מעבר לכל – מהנה.
אני מזמינה אתכם לקחת חלק במשחק.
בברכה,
ד”ר ורד פנואלי
ראש התואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים.
לראשונה בישראל, מוצגות עבודות סטודנטים המשתמשות במשחקים דיגיטליים ככלי מחקר . העבודות המוצגות בתערוכה מסכמות מסע אקדמי בין שנתיים בנבכי המדיום המשחקי, במטרה לטפח נקודות מבט חדשות ולחגוג את אמנות המשחק הדיגיטלי בעיצוב פורץ דרך.
בזמן שהעולם מתנהל תחת מגיפה, תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל ובעולם פורחת. “מעגל הקסם” שחוקי המשחק יוצרים, עורר אצל הסטודנטים השראה ליצירת חוויות אסתטיות, המתכתבות עם ההיסטוריה המשחקית . לצד השגשוג וההצלחה של המדיום, נותרות שאלות מורכבות על אלימות, התמכרות וחרדה מניתוק חברתי בעולם וירטואלי. עבודות הסטודנטים בודקות מחדש את יכולתם של משחקים לעורר אמפתיה, לרגש, לשעשע , לחבר בין אנשים ובה במידה לזעזע.